210811

Hej hopp!

Dagen började som vanligt med frukost på baksidan med min värdmamma. Sedan bestämde jag mig för att ta mig till ett shopping center här i närheten för att fixa lite grejer och jag skulle ta bilen själv dit med hjälp av en GPS... Började bra men sedan kom vi inte riktigt överrens med varandra så jag började fippla med GPS:n undertiden jag körde, vilket jag inte skulle gjort... Jag totalt missade en stoppskylt och jag körde nästan på en polis i samma veva. Så polisen stannade mig med blåljus och ljud, min första tanke var: I'm done! Jag kommer få åka hem till Sverige igen. (Okej, jag vet att det egentligen inte går till på de viset) men jag var så rädd så jag målade upp en sjujävla bild. När han väl kom fram så ville han se alla papper osv och förklarade att jag kommer att få böter och det första som kom upp i mitt idiotiska huvud var: -But I'm from Sweden! Och han kollade på mig och vek sig av skratt och sa att det var okej för den här gången men INTE igen. Min lättnad när han gick därifrån går inte att beskrivas, för en minut glömde jag bort hur man ens körde en bil. MEN jag kom iaf tillslut fram till min destination och gjorde mina ärenden. Haha jag VISSTE att det här skulle hända någongång men inte första gången. Aja, tur att man är svensk;-)

Till något helt annat, ikväll ska jag gå ut och äta med min värdfamilj och hennnes bror i Rockville. Så ska svira om till något annat nu och åka.

Råkade även få med mig lite hem från mitt äventyr...


Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha Pralle! Har tomtom gjort entré i ditt liv igen? Du vet hur det brukar sluta mellan er ;) Jag blev nervös bara av att läsa inlägget så jag förstår din ångest. Du verkar iaf trivas hur bra som helst o de är så kul!! Puss på dig

2011-08-22 @ 07:59:11
Postat av: pralle

Haha JAA!Jag klarade mig undan bra men jag dooog en liten stund. Jag har det jätte bra men saknar dig:-) Pusss handis

2011-08-22 @ 15:25:56
Postat av: Anonym

Vilken organisation åkte du med?:) tänkte om du kunde länka deras hemsida för jag vill jämföra lite för jag planerar också att dra till usa ett år efter nästa sommar!:) kram

2011-08-24 @ 15:08:34
Postat av: Sofia

Hej!

Jag åkte med Cultural Care (www.culturalcare.se) Jättebra organisation tycker jag! Tycker jag att du gör rätt i, jag ångrar inte en sekund att jag åkte hit.

Kram Sofia

2011-08-24 @ 17:10:02 / URL: http://wallinsofia.blogg.se/
Postat av: Josefin

SÅ HIMLA AVUNDSJUK PÅ DIG!

Vill bara gå ut Carlforsska Nu så jag också kan få åka över Atlanten haha

2011-08-25 @ 00:12:17 / URL: http://avanttout.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag förstår dig Josefin! Det är gryyyymt här:) Kämpa på, sista året går fort!

2011-08-25 @ 00:27:30 / URL: http://wallinsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!