All this time

Hejsan!

Då var det måndag igen, herregud vad veckorna går och helgerna går ännu fortare. I fredags kom inte bara Malin och Sofia och höll mig sällskap utan Cicci, Nellie, Clara och Emma kom och höll mig sällskap medans jag jobbade. De tog med sig massa gott så det blev en riktig tjejkväll, vilket inte Peyton hade något emot så länge hon fick se The Adams Family för sjuttielvte gången och avslöja hela filmen och fraserna innan.
Lördagen spenderades hemma hos Sofia nr. 2 medans hon jobba ett tag sedan bar det av mot mig för att jobbet kallade. Hade en riktigt pissdag, inte för att jag var klumpig eller gjort något utan för att det finns riktigt stora idioter här. Särskilt en viss person i denna familj också, en del personer bör inte få ha barn. Särskilt inte heller när man inte kan ta hand och ta ansvar om sina egna barn.... Tragiskt. Jag tar inte skit från NÅGON, tänker inte ta åt mig längre av personer som trycker ner andra i sin omgivning bara för att undvika att ta tag i sina egna bekymmer och problem. Jag vet garanterat att man har olika åsikter och tankar om uppfostran men jag tänker inte hålla käften när jag ser att barnen mår dåligt över en förälders handlingar bara för att det inte passar hon/han. Enligt mig tar man inte an "jobbet" som förälder som deltid utan i vått och torrt är man en mamma och pappa. Tydligen är inte det lika självklart här, vilket är ännu en gång tragiskt.

Aja enough av det, igår(söndag) spenderade jag så långt ifrån hemmet som möjligt nämligen i city. Det blev Central Park häng, kolla på NY Marathon, bara gå omkring och njuta av staden, Middag på planeten Mars, Time Square häng, shopping och underbart umgänge. En härlig söndag med underbart väder, kunde inte önska bättre.

Trots den konstiga situationen runt omkring mig så bryr jag mig inte, på något konstigt sätt. Jag tar inte åt mig på samma sätt som jag skulle gjort förut. Det gäller att inte ta allt för personligt. Jag njuter av livet här, tänker inte leka hjälte i någon annans problem längre. Jag är SÅ klar med det.

Här kommer en bildbomb från gårdagen i NYC.


Sofia


Jag


NY Marathon


Svääärgie


Jag


 


Moi


Middag på Mars


Tja


Cicci



Time Square





Time Square häng






Nu får det vara nog!

Puss och hej ♥


Kommentarer
Postat av: Jennifer

åh vad sugen jag blir på att åka när jag läser din och andra au pair bloggar:) går dock sista året på gymnasiet än, så får vänta några månader!

Hur lång tid tog det förresten för dig att få en familj?? :)

2011-11-08 @ 14:51:49
Postat av: Sofia

Jaa förstår de, ångrar inte en sekund att jag åkte!

Hmm, efter att min ansökan blev godkänd tog det mig max 1 vecka. Men att skriva själva ansökan tar ett tag med tanke på att du ska skriva så utförligt som möjligt och ha barnreferenser.



Ha det bra!

/Sofia

2011-11-08 @ 17:56:41 / URL: http://wallinsofia.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Du kanske vill tipsa lite om vad man ska tänka på när man skriver ansökan och hur din blev bra osv.. om du har tid såklart :)

Har börjat med min ansökan lite grann och har varit på infomöte. Så tänkte försöka komma igång men behöver lite tips :P

2011-11-08 @ 21:04:37
Postat av: Elin Wännlund

Du är dig lik Walle, tar inte skit från nån! Stå på dig som alltid! :D

2011-11-09 @ 16:51:03
Postat av: Sofia

Jennifer: Jag skulle säga att du bör skriva så utförligt som möjligt... Var ärlig och skriv hellre mycket fakta än för lite. T ex. Att du gillar hälsosam mat och tränar mycket. Då är ju chansen större att du kommer i en familj som äter bra mat och är aktiva, istället för att utelämna den informationen och komma i en familj som beställer pizza varje dag och aldrig rör... Ja du förstår nog vad jag menar.

Ett tips kan också vara om du t ex vill komma i en stor stad som New York, att du skriver att du är van vid "storstad miljön" och att du gillar shopping typ.

Lite enkla tips bara, som viktigaste av allt är att du är ärlig för då får du den bästa matchen för dig!



Lycka till:-)

/ Sofia

2011-11-10 @ 01:15:42 / URL: http://wallinsofia.blogg.se/
Postat av: jennifer

Tack så mycket för svaret! :)

hoppas du har det bra!

2011-11-11 @ 16:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!