Att lära sig uppskatta

Har insett att man måste lära sig att upskatta livet mer än att alltid söka efter något bättre. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan som det så fint heter och det är så sant också. Om man alltid tror att gräset är grönare har man för höga förväntingar och för höga förväntingar leder ALLTID till att man blir besviken. Lev i nuet och uppskatta det lilla som det stora det är då man får som mest tillbaka och man mår som bäst!
Man får bli besviken, man får klaga, man får vara ledsen men man måste inse att livet går vidare och att haka upp sig på små saker kommer bara göra livet jobbigt och tungt.

NU: JOBBELIJOBB!

Kommentarer
Postat av: Mom

Min kloka lilla unge... tänk vad mycket du lär dig och kommer till insikt med som du kommer ta med dig hem... :)

Älskar dig :) //Mom.

2011-10-18 @ 07:00:07
Postat av: Elin Wännlund

De där behövde jag verkligen höra just nu! Du har alltid varit så klok du Walle. O jag saknar dig som bara den! Blir alltid glad av att läsa din blogg, du är värd att ha det så bra i din favorit stad :) Hoppas vi kan ses snart!

2011-10-24 @ 12:29:27
Postat av: Sofia

Vad bra, då lärde jag inte bara mig själv en läxa ;-) Vad kul att höra, saknar dig med! Vi får boka in en dejt nästa år när jag är hemma haha!

2011-10-24 @ 17:18:24 / URL: http://wallinsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!