Easter/passover

Hallå där!

Ätnligen är påskhelgen över. Har tillbringat min helg/vecka med att hjälpa min värdmamma att laga den så kallade passover dinner, påskmiddag för judar. Maten föll mig inte riktigt i smaken, kände redan vid själva "förrätten" att detta kommer bli en smakresa utöver det vanliga. En halvpotatis och ett helt hårdkokt ägg som legat i saltvatten, till er som inte känner mig så är jag otroligt kräsen när det gäller ägg och jag TÅL inte vitan. Så satt lite fint och diskret och dolde mina kväljningar under middagen. Blir min absolut första och sista passover middag vill jag lova.

Jag gillar påsk men ingen av mina påskaftonar har velat bli som jag vill. Allt slutar bara som en stor fett besvikelse. Jag sa det vid samma tidpunkt för exakt ett år sedan och jag säger det igen: påsk påsk påsk påsk påsk det är bara massa bekymmer. Dock en aning glad glad i hatten. Men så sant.

I helgen har jag verkligen saknat alla därhemma jätte mycket, så är glad att den är över nu och att jag kan fokusera på annat. Jag vill ha min syster här nu, min galna och jobbiga men också väldigt underbara syster. Behöver vår otroligt dåliga och sjuka humor, typ just nu.

Nä nu är det slut deppat och dags att repa mig. Ska kolla på nya avsnittet av Punk'd som har startat igen, äääääälskar't!!!!

God natt ♥


Kickade igång påsken i torsdags, classic.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!