Court time!!

Ni anar inte vilken skön känsla jag har i kroppen. Vet inte om jag berättade förut att jag blev stannad i november för fortkörning och fick en böter. Dessutom en böter på att jag var "för långsam" att ta fram mitt körkort. Polisen i mitt område är tydligen kända för att vara a**holes och självklart råkade jag ut för en.
Jag fick en kallelse till court för att få min "dom" av en domare, kan ju säga att saker går liiiite mer annorlunda till än i Sverige. Fick först gå fram i en stor domstolssal inför massa andra criminals och berätta vad som hände inför första domaren, sedan vidare till den domare som skulle ta beslutet om själva domen. Efter att jag berättat min otroligt hemska story för honom OCH årets bästa argument "but Im from Sweden" så kunde han inget annat än ta bort en av böterna och ändra den andra bötern till parkeringsböter på 150 dollar istället för 500 dollar.

Min värdmamma berömde mig för hur jag hantera allting. "You're an american now!" Just för att jag ljög, överreagera och överdrev. Vet inte om jag ska ta det som något positivt? Men men, så otroligt skönt att detta är över. Har legat och tänkt och oroat mig en lång tid och nu är det över, FINALLY!!!!!

Nu längtar jag till min lediga helg för att vara en wild swede.

God natt ♥

SIST MEN INTE MINST GRATTIS MIMMI OCH CLARA PÅ ER 20 ÅRS DAG, ÄLSKAR OCH SAKNAR ER!!


Jag & Mimmi i Tunisien


Clara & jag på Rhodos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!