Back in school

Hej mina vänner!

Vilken helg!!! Som jag nämnde i tidigare inlägg så var det back in school för min del. Kan väl inte påstå att jag lärt mig mycket under denna helg men det var ett måste och det är skönt att hälften av mina poäng är avklarade.

Eftersom hela ligan gick i skolan i helgen så passade vi även på att festa till det kvällstid. Blev en 2-dagars för min del och sov max 5 h på HELA helgen. Men ska inte klaga för det var sjävförvållat!

Nu är det måndag och back to reality. Fick en fråga om hur jag jobbar om dagarna och hur mitt schema ser ut. Jag börjar jobba med barnen kl.15.00 varje dag när yngsta tjejen kommer hem, men innan det ska sängarna bäddas, städa upp i rummen och jag står även för all handling av mat. Så t ex om jag handlar mat på måndagen så behöver jag inte åka dagen efter utan då behöver jag bara bädda sängar och städa upp så gott som sedan är jag ledig fram till 15.00. Riktigt skönt med tanke på att jag HATAR att gå upp tidigt på morgonen!
Sen åker barnen iväg till pappan varannan helg vilket betyder att jag blir ledig, detta har vi precis börjat med så att få vara mer ledig om helgerna klagar jag INTE över. Tidigare jobbade jag varje helg förutom en helg i månaden.
Sedan har man ju även 1 och halv dag ledigt i veckan vilket för min del infaller varje söndag och halva lördagen.

Sååå där fick ni en mer inblick i min otroligt glammiga vardag...;-) Det sista jag måste tillägga är att utan mina vänner och lediga helger hade jag fått minst sagt psykbryt! Och man lever så otroligt länge på roliga partykvällar och dagar inne i city så att man orkar psykiskt mer. För au pair livet är inte alltid JÄTTE kul.

Här kommen en salig blandning från min helg.


Emily & Sigge


Otroligt seriösa på skolan....


Fräscht bord


Emily & Hanne


Kommentarer
Postat av: Veronika-au pair i New York

The vitamin shoppe (finns bla i nyc) har ett märke som heter optimum nutrition, jag har bara provat deras proteinpulver (vet inte om du vill ha det eller färdiga shakar) men det är bra iaf! Sen har target ett märke som heter EAS som har bra proteinpulver, eller det är det enda jag provat härifrån USA. Så kolla på vitaminshoppe.com och target.com så kan du jämföra lite. Good luck!

2012-01-27 @ 04:33:14 / URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej!



Tack så jätte mycket, ska åka och kolla på en gång nu:-)

2012-01-27 @ 18:45:32 / URL: http://wallinsofia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Saknar dig med min pärla!! <3

2012-01-28 @ 23:13:55 / URL: http://sofiacharlotte.blogg.se/ usa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!